Zarządzanie Nieruchomościami Kraków

Oferta

Na usługę zarządzania i administrowania nieruchomością świadczoną przez firmę Domator Urszula Turska składa się:

Obsługa administracyjna

  • przejęcie zarządzania nieruchomością wspólną od dotychczasowego zarządcy
  • współpraca z Zarządem Wspólnoty
  • przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji na życzenie Zarządu
  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty
  • reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej na zewnątrz przed osobami fizycznymi i prawnymi
  • przygotowanie pod względem formalno – merytorycznym umów zawieranych przez Wspólnotę z wykonawcami robót budowlanych i dostawcami usług
  • zawieranie i rozwiązywanie umów z dostawcami mediów, firmami wywożącymi śmieci i innymi usługodawcami, zbieranie ofert i negocjowanie stawek opłat
  • przygotowanie planów remontowych, zlecenie wykonania projektu, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych, zbieranie ofert i negocjacje z wykonawcami, zawieranie umów
  • nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów (jakościowych i ilościowych) prac z udziałem przedstawicieli Wspólnoty, rozliczanie remontów
  • realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.
  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego
  • przejmowanie i weryfikacja zawartości dokumentacji technicznej
  • prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży i mieszkaoców
  • prowadzenie korespondencji z Właścicielami związanej z administrowaniem nieruchomością
  • wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali
  • przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości
  • doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości (negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych, np. ubezpieczenia mieszkań)
  • dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji

Obsługa techniczna

  • zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego
  • bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości
  • prowadzenie ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji
  • egzekwowanie obsługi gwarancyjnej budynku oraz jego instalacji i urządzeń
  • codzienne sprzątanie klatek schodowych wraz z terenem przyległym
  • dokonywanie odczytów wodomierzy w lokalach mieszkalnych
  • zapewnienie przez całą dobę obsługi konserwacyjnej budynku oraz pogotowia technicznego w zakresie instalacji elektrycznych, wodno - kanalizacyjnych, gazowych, centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody
  • zapewnienie konserwacji placów zabaw i innych elementów architektonicznych
  • pielęgnacja trawników, żywopłotów i drzewostanu
  • zapewnienie prawidłowego funkcjonowania urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (domofony i inne instalacje)
  • zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania nieruchomości w okresie zimowym
  • zapewnienie wywozu nieczystości stałych oraz nietypowych (stare meble, lodówki, itp.) ustawionych przy altanie śmietnikowej

Obsługa finansowo-księgowa

  • od czerwca 2011 roku nasza firma udostępniła Właścicielom możliwość internetowego monitorowania swoich kartotek mieszkaniowych: sprawdzania na bieżąco sald, swoich wpłat, rozliczeń mediów, wszelkich zmian czynszowych
  • prowadzenie obsługi finansowo-księgowej nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami i Ustawą o rachunkowości
  • prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej, archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych
  • pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców, kontrola należności, rozliczanie dokonywanych wpłat, w tym zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej
  • uzyskanie NIP i REGON
  • otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek w ramach udzielonego pełnomocnictwa
  • prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów
  • opracowanie budżetu Wspólnoty
  • monitorowanie realizacji założeń budżetu Wspólnoty w trakcie roku budżetowego
  • oszacowanie opłat związanych z kosztami utrzymania nieruchomości i planowanymi remontami
  • obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów z uwzględnieniem innych źródeł finansowania (pożytki i kredyty)
  • pozyskiwanie dofinansowań, kredytów i pożytków, w tym dotacji gminnych, kredytu termomodernizacyjnego i inwestycyjnego
  • prowadzenie procedury przetargowej dla potrzeb realizacji inwestycji z udziałem funduszy zewnętrznych
  • opracowanie sprawozdania finansowego Wspólnoty na koniec roku obrachunkowego, obejmującego wykaz przychodów, kosztów, należności, zobowiązań, a także wynik finansowy oraz ilość środków pieniężnych na koniec roku
  • rozliczenie wyniku finansowego Wspólnoty Mieszkaniowej oraz zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz Właścicieli
  • dekretacja i analiza dokumentów księgowych
  • doręczanie wezwań płatniczych dłużnikom Wspólnoty, windykacja należności, naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Wspólnotą odsetek za zwłokę
  • prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną
  • druk książeczek czynszowych

Obsługa prawna

  • reprezentowanie Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi
  • opracowywanie uchwał i innych aktów normatywnych (regulaminów, statutów)
  • wnoszenie pozwów o zapłatę należności Wspólnoty Mieszkaniowej przeciwko dłużnikom
  • dochodzenie zapłaty długu w drodze egzekucji komorniczych, prawomocnych nakazów i wyroków, a także w drodze sprzedaży lokalu dłużnika
  • dochodzenie napraw gwarancyjnych i z tytułu rękojmi
  • dochodzenie prawidłowości rozliczeń finansowych od poprzedniego zarządcy
  • dochodzenie wydania kompletnej dokumentacji nieruchomości od poprzedniego zarządcy lub dewelopera
  • weryfikacja stanu prawnego nieruchomości i korygowanie błędnych obliczeń udziałów w częściach wspólnych nieruchomości oraz błędnych decyzji o zasiedzeniu części wspólnej nieruchomości
  • odzyskiwanie części wspólnych nieruchomości (np. adaptacje strychów)

Świadczymy pomoc formalno-prawną związaną z przejęciem zarządu od poprzedniego Zarządcy-administratora i przekazaniem go nowej firmie, jak i utworzeniem i zorganizowaniem się nowych Wspólnot Mieszkaniowych. Świadczymy również nadzór nad Wspólnotami Mieszkaniowymi zarządzanymi i administrowanymi we własnym zakresie przez zarządców nieposiadających licencji.

Zakres świadczonych przez nas usług dostosowujemy do specyfiki konkretnej nieruchomości oraz wymagań i oczekiwań danej Wspólnoty Mieszkaniowej. Jeśli w naszej ofercie nie mieści się usługa, której oczekiwalibyście Państwo w ramach kompleksowej obsługi Waszej nieruchomości, podejmiemy się wszelkich starań, aby umożliwić Państwu świadczenie danej usługi przez naszą firmę.

Zapraszamy na spotkanie

Wszelkie pytania odnośnie naszej oferty i szczegółowego zakresu oferowanych usług chętnie wyjaśnimy drogą telefoniczną, lub organizując spotkanie z Zarządem Wspólnoty lub Właścicielami, na którym postaramy się w wyczerpujący sposób odpowiedzieć na Państwa pytania i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Domator to my!

Nasza firma funkcjonuje na rynku od roku 2004 i obsługuje krakowskie nieruchomości z powodzeniem do dnia dzisiejszego. Jednak nasze doświadczenie w zakresie administrowania i zarządzania nieruchomościami sięga ponad 20 lat wstecz. Domator Kraków - profesjonalne zarządzanie nieruchomościami.

W tym czasie, dzięki profesjonalnemu podejściu do naszych obowiązków oraz znajomości problematyki i potrzeb krakowskiego rynku mieszkaniowego, zdobyliśmy zaufanie wielu Wspólnot Mieszkaniowych.

czytaj więcej

Kontakt

Domator Urszula Turska - Zarządzanie nieruchomościami Kraków

os. Na Wzgórzach 34
31-726 Kraków
tel. 12 640 77 20

biuro@domator-turska.pl

Furmularz kontaktowy

więcej informacji

Do naszej siedziby zapraszamy:
14-17 poniedziałki
10-14 środy
10-14 piątki

tel. 602 551 904 (dostępny codziennie 8-20)